مقالات آرشیو خبر ها
قهرمانان اسکودتوی پنجم از دید گاتزتا دلااسپورت چه کسانی بودند؟

قهرمانان اسکودتوی پنجم از دید گاتزتا دلااسپورت چه کسانی بودند؟

جانلوییجی بوفون، کلودیو مارکیزیو و پائولو دیبالا همه نقشی کلیدی در کمک به غول های تورین برای دفاع از عنوان قهرمانی سری آ‌ کردند.

 

حالا که یووه قهرمانی اش در سری آ‌ را جشن می گیرد، همه احتمالا اشاره خواهند کرد که قدرت تیم و مشارکت تمام بازیکنان برای رسیدن به چنین هدفی مهم بوده است. با این حال، حتی در فوتبالی که یک ورزش گروهی است، باز هم نیاز به افرادی دارد که گروه را به جلو هدایت کنند و بانوی پیر مطمئنا چند بازیکن کلیدی اینچنینی داشت.

 

اولین کسی که شایسته ی تحسین بابت اسکوتوست، جانلوییجی بوفون است. کاپیتان بیانکونری هم در زمین و هم در رختکن همواره حاضر بود. واکنش های او بود که به یووه اجازه داد که نوار شکست ناپذریشان در 25 بازی را حفظ کنند و در طی آن بوفون خود رکورد بیشترین دقایق گل نخوردن تاریخ سری آ‌ را به نام خود ثبت کرد. بخشی از آنچه که این نوار شکست ناپذری چشم گیر را کلید زد، از گفت و گوی این دروازبان بعد از بازی یووه و ساسولو که به شکست 1‐0 ـشان منجر شد برمی گردد، بوفون هم تیمی هایش را فراخواند و ب دنبالش پیروزی دراماتیکشان در دربی دلاموله آنها را برگرداند تا رقابایشان را یکی یکی از میدان به در کنند.

 

در خط میانی، اگر چه نادیده گرفتن بازیکنی مثل پوگبا دشوار است، مشارکت کلودیو مارکیزیو به طور خاص شایسته ی ستایش است. این بازیکن ایتالیایی به نقش جدیدش در مقابل دفاع تطابق پیدا کرد، او اگرچه به اندزه ی سلفش خلاق نیست اما در پوشش دفاع حیاتی عمل می کند. در مسابقات لیگ هرگاه مارکیزیو از ابتدا بازی کرده است، بیانکونری هرگز شکست نخوره است. همین یک آمار به تنهایی کافی است تا بدانیم او چقدر بازیکن کلیدی ای بوده است.

 

در خط حمله، خرید جدید یووه پائولو دیبالا بهترین بازیکن این فصلشان بوده است. این بازیکن آرژانتینی از پالرمو آمده است و برچسب قیمت سنگین 40 میلیون یورویی داشت که باید انتظارات را بروارده می کرد. علاوه بر این، او باید به عنوان یک جانشین از تولید به مصرف کارلوس توز کار می کرد و این هم فشار مضاعفی روی دوش او گذاشت.

 

در هر صورت دیبالا پاسخ محکمی داد، او 16 بار در سری آ‌گلزنی کرد و رهبر بلامنازع خط حمله ی یوونتوس شد. هنوز چند بازی مانده است و این بازیکن 22 ساله به دنبال رکورد توز خواهد بود تا از مرز 21 گل در تمام رقابت ها در فصل اول حضورش در یووه عبور کند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: